Πώς γίνεται η πρόγνωση του χρώματος για τη μόδα

Πώς γίνεται η πρόγνωση του χρώματος για τη μόδα


Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα για τη δημιουργία των νέων τάσεων της μόδας είναι η επιλογή του χρώματος. Το χρώμα είναι παντού γύρω μας και επηρεάζει πολύ τη διάθεσή μας. Η επιλογή των χρωμάτων που αντιπροσωπεύουν κάποια  χρονική περίοδο, σύμφωνα με τις προτάσεις της μόδας, έχει γίνει για συγκεκριμένους λόγους και μετά από ιδιαίτερη διαδικασία η οποία έχει ενδιαφέρον να την δούμε.
Η επιχείρηση της πρόβλεψης χρώματος
Η πρόβλεψη του χρώματος έχει εξελιχθεί σε ολόκληρη επιχείρηση. Αυτό συμβαίνει γιατί τα χρώματα που επιλέγονται δεν χρησιμοποιούνται μόνο για τα ρούχα και τα παπούτσια αλλά για μια μεγάλη γκάμα προϊόντων τα οποία συνδέονται με τη μόδα. Όπως καλλυντικά,  έπιπλα και οικιακός εξοπλισμός, προϊόντα lifestyle ακόμα και στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι βιομηχανίες χρώματος πρέπει να είναι πανέτοιμες για να γεμίσουν την αγορά με τα χρώματα που έχουν επιλεγεί την κατάλληλη στιγμή που θα προστάξει η μόδα. Και αυτό γιατί η επιχειρήσεις βαφής δεν έχουν την οικονομική επιφάνεια για ακριβά λάθη.
Έτσι λοιπόν, τα χρώματα αυτά θα είναι συγκεκριμένα. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουν  με τις απαραίτητες προδιαγραφές και θα αφορούν σε συγκεκριμένες παλέτες χρωμάτων, δηλαδή τα κατάλληλα χρώματα με τις αποχρώσεις τους. Οι βιομηχανίες χρώματος θα πρέπει να είναι σε θέση να προμηθεύσουν τα χρώματα 2 με 3 χρόνια πριν την εποχή της λιανικής  τους πώλησης.
Προγνώστες χρώματος
Οι προγνώστες χρώματος για τη βιομηχανία της μόδας συλλέγουν πληροφορίες από όλο τον κόσμο σχετικά με τις χρωματικές  προτιμήσεις  και τις αλλαγές της αγοράς. Στη συνέχεια συνεδριάζουν δύο φορές το χρόνο στην Ευρώπη και στις ΗΠA για να ανακεφαλαιώσουν και να καθορίσουν τις τάσεις της ευρύτερης βιομηχανίας.
Στη διαδικασία της ανάλυσης των δεδομένων οι προγνώστες χρώματος παρατηρούν και ερμηνεύουνκοινωνικά και πολιτισμικά δρώμενα και επιρροές. Έτσι σχεδιάζουν πλάνα για το μέλλον. Αυτό δίνει μια πιθανή κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί  για την επιλογή των επόμενων χρωμάτων που θα χρησιμοποιηθούν.
Τα μεγαλύτερα σώματα για συμβουλές πάνω στο χρώμα είναι το British Textile Colour Group, το International Colour Authority (ICA), το Colour Association of the United States (CAUS) και το  Colour Marketing Group (CMG).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις